dc.contributor.authorGonzález Ortiz de Zárate, Aitana
dc.contributor.authorQuesada Pallarès, Carla
dc.date.accessioned2021-11-12T11:41:16Z
dc.date.available2021-11-12T11:41:16Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12226/1019
dc.description.abstractRecent studies in learning transfer appear to be using the same approach, measuring transfer through cross-sectional designs. Though, few studies have examined transfer -and the factors that influence transfer- through longitudinal lens, having pointed at the high drop-out rate as one of the main reasons. This study aimed at discussing challenges related to the measurement of learning transfer and transfer factors by analyzing participant mortality rates on three studies that measured transfer quantitatively from a longitudinal perspective. Descriptive analyses showed examples of two studies with acceptable response rates, and one study with low response rates. Research investigating participant retention strategies as applied in other areas is encouraged. Discussion around the pertinence of the questions, designs, and measures are provided, and a call for challenging latent consensus is made. Results are relevant to the domain of adult learning in work settings.es
dc.description.abstractEstudios recientes sobre transferencia de aprendizaje parecen utilizar el mismo enfoque, midiendo la transferencia a través de diseños transversales. Sin embargo, pocos estudios han examinado la transferencia -y los factores que influyen en la transferencia- a través de lentes longitudinales, habiendo señalado la alta tasa de mortalidad, como una de las principales razones. Este estudio tuvo como objetivo discutir los desafíos relacionados con la medición de la transferencia del aprendizaje y los factores de transferencia mediante el análisis de las tasas de mortalidad de los participantes en tres estudios que midieron la transferencia cuantitativamente desde una perspectiva longitudinal. Los análisis descriptivos mostraron ejemplos de dos estudios con tasas de respuesta aceptables y un estudio con tasas de respuesta bajas. Se fomenta la investigación que investigue las estrategias de retención de participantes aplicadas en otras áreas. Se proporciona una discusión sobre la pertinencia de las preguntas, diseños y medidas, y se hace un llamado a desafiar el consenso latente. Los resultados son relevantes para el dominio del aprendizaje de adultos en entornos laborales.es
dc.language.isoenes
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.titleLessons Learnt From Research in Learning Transfer Around Participant Mortalityes
dc.typeconferenceObjectes
dc.description.course2020-21es
dc.identifier.conferenceObjectEuropean Association for Research in Learning and Instruction (EARLI), 2021, agosto, Virtuales
dc.identifier.doihttp://earli.org/sites/default/files/2021-10/EARLI2021-BOOK-OF-ABSTRACTS.pdf
dc.publisher.departmentDepartamento de Grado en Ciencias del Trabajo, Relaciones Laborales y Recursos Humanoses
dc.publisher.facultyFacultad de Ciencias Jurídicases
dc.rights.accessRightsopenAccesses
dc.subject.keywordTraining transferes
dc.subject.keywordQuantitative researches
dc.subject.keywordLongitudinal designes
dc.subject.keywordParticipant mortalityes
dc.subject.keywordHuman Resource Developmentes
dc.subject.keywordLearning transferes
dc.subject.keywordAdult learninges


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